maandag 9 maart 2015

En toen woonde je in Engeland!

Jaa! Gister was het zo ver! de dag van vertrek.. En allemensen wat was het spannend! Natuurlijk was er eerst nog  zaterdag, de dag van het inpakken. Na heel wat proppen en duwen heb ik samen met Sonya, Bertine en Mellany mijn koffers (jazeker 2 zelfs;)) ingepakt! Wat een gedoe was dat! Eerst de koffer vol met kleren voor de eerste dagen en vervolgens de ander met de rest van alle kleren en schoenen. Maar wat neem je allemaal mee? Basically ben je aan het inpakken voor ongeveer 6 tot 12 maanden. Maaar het is gelukt! Dus daar was dan de dag van vertrek! 's ochtends heb ik 3 kwart van een biscuitje gegeten en verder eigenlijk niks want ik was MEGA zenuwachtig. Toen kwam thuis het eerste afscheidsmoment van moeders en mijn lieve lieve lieve Polle en Teuntje. Dat was al kak! toen door naar Ramon en Sonya die me zouden wegbrengen naar Schiphol. Dus in Amersfoort afscheidsmoment nummer 2 van paps. Ook vrij kak. haha. Op schiphol aangekomen kwamen we Kim al tegen in de garage en was het eerst tijd om in te checken. Dit verliep door de hulp van de grond stewardess en de creditcard van Kim gelukkig vlekkeloos! Gelukkig hoefde ik nog niet gelijk door de douane waardoor we nog even wat konden drinken bij de Starbucks. (lees: 3 slokjes, want ik had nog steeds nergens zin in:/) Maar na een uur was het toch wel echt tijd voor afscheidsmoment nummer 3. Wauw die was goed klote. Kan er natuurlijk om heen draaien maar anders is het niet te omschrijven;) Daar ging ik! Als echte wereldreiziger keihard jankend richting de douane! Ook daar verliep weer alles vlekkeloos! Nog 1x omkijken even zwaaien en wauw. Wat een opluchting! haha al het verdriet was weg! (tijdelijk, but who cares;)) De tocht naar het vliegtuig was aangebroken! 2,5 uur later (best een stuk lopen:O) kwam ik aan bij de gate. En mocht ik gelijk het vliegtuig in lopen! Super relaxed! In het vliegtuig kregen we wel te horen dat er een vertraging was van 25 tot 30 minuten maar uiteindelijk bleek dat maar 10 minuten. 11.05 reden we naar de landingsbaan om 11.15 in de lucht te gaan! okee toen waren er nog wel ff wat tranen. want dan ben je dus echt weg uit Nederland:( Maar toen ik daar de voedsel wagen van British Airways zag werd ik weer blij. Want ik had ondertussen best wel trek. De jongen naast me zal wel gedacht hebben haha heb het zakje crisps echt naar binnen zitten proppen! Na 45 minuten gaf de piloot aan dat het alweer tijd was om te landen. Oeps! Daar was de spanning weer terug! Want ja nu werd het nog echter. Uit het vliegtuig kwam ik er achter dat de jongen die de hele vlucht naast me had gezeten Nederlands was haha hij was samen met een vriend onderweg naar Brighton! Wel echt super fijn dat we toen aan de praat raakte want ze hebben me heel fijn geholpen met mijn koffer zoeken en de douane in Engeland! erg chill:)

En toen was het tijd voor het volgende zenuw momentje. Duncan ontmoeten! Helaas was hij nog niet gelijk op het vliegveld maar gelukkig wel onderweg dus ik hoefde niet heel lang te wachten! Echt een ontzettend toffe vent. Super relaxed en erg aardig. Hij hielp me gelijk met mijn koffer en spullen:) Onderweg naar huis over koetjes en kalfjes gekletst en mijn ogen uitgekeken. Het is hier echt zo ontzettend mooi!! Geweldige uitzichten en je rijdt praktisch door de Surrey Hills. Echt gaaf! Thuis aangekomen eerst mijn spullen naar mijn kamer gebracht en een rondleiding door het huis! Mijn kamer is echt geweldig mooi en groot en het huis is echt Engels! Geen deur hangt recht in zijn schanieren en alle kozijnen zijn verrot en boven ligt overal de typische gele/creme vloerbedekking! Wauw! LOVE IT!

Mijn kamer:


 



10 minuten na de rondleiding was de rest van de familie ook thuis en heb ik de kinderen en Amanda leren kennen.  Eerst waren ze super verlegen tot ik cadeautjes gaf en toen was het ijs direct gebroken haha! En Amanda is ook ontzettend aardig en gastvrij! Gelijk vragen of ik honger had en broodjes voor mij maken en thee! Echt lief!:) Na een uurtje beneden gekletst en gegeten te hebben ben ik naar mijn kamer gegaan! Ik had zoo zin om alles in te richten en om te SLAPEN!! Doooodop! haha! Helaas niet geslapen maar wel gewoon lekker een beetje uitgerust dus dat was al heel fijn! Verder ook mijn kamer eens goed bekeken en echt super lief Amanda had alle kastjes en mijn koelkastje helemaal volgestopt met eten en drinken. Dus daar hoeft mams zich ook geen zorgen meer over te maken;) Om 5 uur ben ik weer naar beneden gegaan en toen hebben we gekletst over van alles en nog wat en had Amanda echt een heerlijke maaltijd gemaakt om mij welkom te heten! Echt te gek! Super lief dat ze zoveel moeite voor me namen en me nu al proberen zo thuis mogelijk te laten voelen!:):):) Na het eten wel weer lekker naar bed gegaan om toch te gaan slapen! Wat overigens goed gelukt is haha! van 9 tot 5! Dus dat was dag 1 haha! Volgende blog zal ik alles vertellen over hoe dag 2 is verlopen en wat ik vanaf nu elke dag ga doen!!:D
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat het je zo bevalt!! Keep us in the high!! :p x Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O meid spannend, wist niet dat je poosje overzees ging! Geniet ervan

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen